Od paru ładnych lat tworzysz swój własny sklep internetowy, a wciąż nie możesz powiedzieć, że jesteś w stu procentach zadowolony z tego, ile osób regularnie do niego zagląda, a przede wszystkim z tego, ile z nich kupuje sprzedawane przez ciebie towary? Zamiast więc dalej zupełnie nieudolnie promować swój biznes, wykorzystaj to wszystko, co oferuje ci wyłącznie pozycjonowanie sklepów internetowych. A nawet jeśli już w tym momencie pozycjonujesz swój sklep, bo od dłuższego czasu współpracujesz z firmą pozycjonującą bądź agencją GreenWeb Agencja e-Commerce, wciąż jesteś w stanie zrobić kilka rzeczy, dzięki którym efekty pozycjonowania będą tak dobre, jak jeszcze nigdy wcześniej.
Przede wszystkim zadbaj o swój content, czyli treści. Content absolutnie musi być unikalny, a ty musisz tego pilnować, bo jest to jedna z ważniejszych zasad. A na pewno nawet na stronie sklepu internetowego umieszczasz różnego rodzaju treści – chociażby opisy produktów bądź artykuły blogowe. No i nawet jeśli do tej pory zwykle sam tworzyłeś te różnego rodzaju teksty, na wszelki wypadek raz jeszcze sprawdź ich unikalność, a jeszcze lepiej – spróbuj wprowadzić je do programu antyplagiatowego przeznaczonego do wyłapywania plagiatu, by sprawdzić i ocenić ich rzeczywistą autentyczność. Każdy, dosłownie każdy tekst, który zamieszczasz na stronie internetowego sklepu, powinien być unikatem. W żadnym wypadku nie wolno ci kopiować treści z innych portali i publikować ich u siebie. Jest to błąd niewybaczalny, którego nie zaakceptuje żadna wyszukiwarka.
Pomyśl też o uzupełnieniu strony o dodatkowe informacje, dzięki którym pozycjonowanie sklepów internetowych wyraźnie stanie się skuteczniejsze. Możesz np. opublikować na witrynie dział FAQ z najczęściej zadawanymi pytaniami przez klientów, na które od razu też odpowiesz, pokazując się dzięki temu z dużo lepszej strony. Do strony swojego sklepu internetowego powinieneś też dołączyć dodatkowego bloga. Może to być blog o charakterze typowo poradnikowym, na którym zaczniesz umieszczać wpisy związane z branżą, którą się zajmujesz. Wszystkie treści muszą być oczywiście unikalne i aktualne. Od czasu do czasu przejrzyj je i ewentualnie popraw. Zawsze też staraj się wprowadzać do nich różne słowa kluczowe, na które pozycjonowany jest twój sklep.
Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych to trudna sztuka, którą jednak trzeba się zająć i trzeba to zrobić dobrze, jeśli chce się osiągnąć sukces w sieci. Nie od razu Rzym zbudowano. Powoli dokształcaj się w temacie pozycjonowania stron, a z roku na rok będziesz sobie radzić z tym wszystkim coraz lepiej.