Efektywna współpraca z agencją marketingową

Prowadząc własną firmę, prędzej czy później dochodzimy do takiego momentu, w którym widzimy, że nie jesteśmy już w stanie zupełnie sami o nią dbać. Szczególnie duże trudności sprawiają nam zwykle sprawy związane z marketingiem. Niby jakoś tam próbujemy się promować, prowadząc swojego bloga albo dodając posty na Instagramie czy Facebooku, ale efekty tych działań są mierne, zwłaszcza gdy porównamy je do wkładanego w nie wysiłku i czasu. Dobra – czyli sprawdzona i doświadczona – agencja marketingowa może jednak zmienić nasze postrzeganie reklamy. Pokaże nam, że właściwy marketing jest w stanie zdziałać cuda, jeśli właściwie wykorzystuje się wszystkie jego narzędzia i dopasowuje się go do aktualnych potrzeb biznesu.

Zlecając działania marketingowe agencji reklamowej, nie możemy jednak pozostawać biernymi obserwatorami zmian zachodzących w naszej firmie. My też musimy cały czas działać na jej rzecz w sposób aktywny. Zatrudniona przez nas agencja reklamowa na nasze życzenie mogłaby oczywiście wprowadzać różne strategie marketingowe bez naszej wiedzy, ale dużo lepsze efekty współpracy osiągniemy wtedy, gdy ta współpraca rzeczywiście będzie występować. Pracujmy więc partnersko. Uznajmy agencję marketingową za swojego partnera i wspólnie z nią ustalajmy kolejne strategie marketingowe, twórzmy kampanie reklamowe i obmyślajmy nowe koncepcje działania. Nikt tak dobrze jak my nie zna przecież naszego biznesu. A to bardzo ważne, by reklamować go na podstawie jego cech charakterystycznych i na podstawie tego, jak działał on we wcześniejszych latach.

Czasami jednak możemy uznać, że taka typowa agencja marketingowa jest dla nas po prostu za droga. Chcielibyśmy skorzystać z jej usług, ale niestety nas na to nie stać, bo nie możemy sobie pozwolić na comiesięczne wydawanie kilkuset złotych. Co wtedy? Najlepszym wyjściem z sytuacji nie będzie wcale samodzielne reklamowanie biznesu, a raczej współpraca z freelancerem, za którą zawsze zapłacimy mniej niżeli za współpracę z całą agencją. A teraz freelancerów nie brakuje na polskim rynku. Niektórzy zajmują się wyłącznie tworzeniem stron internetowych, inni pozycjonowaniem, a jeszcze kolejni copywritingiem. Są też i tacy freelancerzy, którzy oferują kompleksowe usługi, podobne do tych występujących w ofertach agencji marketingowych. Przemyślmy sobie jednak, czy aby na pewno warto współpracować z niezależnymi twórcami. Mimo wszystko agencje marketingowe dużo lepiej zajmują się swoimi klientami, dlatego nieraz warto zainwestować w nie większe pieniądze.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Agencja e-Commerce. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.